Tapu işlemleri ile ilgili merak ettikleriniz
S: Satın aldığım evimin tapu işlemleri aşamasında ne kadar ödemem gerekecek?
C: Taşınmaz devir işlemlerinde kanunen her iki taraf da satış bedeli üzerinden % 2 oranında harç ödemekle yükümlüdür. Örneğin 100.000 TL’lik bir dairenin satışında alıcı ve satıcı (her iki taraf ayrı ayrı) 2000 TL harç öder. Tapu müdürlükleri bu harcın dışında cüzi bir miktarda döner sermaye ücreti almaktadır.
S: Tapu işlemleri için tapu müdürlüğüne giderken hangi evrakları yanımda bulundurmalıyım?
C: Yanınızda nüfus cüzdanınız (ehliyet kabul edilmemektedir) ve 2 adet vesikalık fotoğrafınızın (eğer konut kredisi kullanıyorsanız 3 adet) olması yeterli.
S: Taşınmaz devrinin yapılmasından sonra yapmam gereken başka bir şey var mı?
C: Sahip olduğunuz her taşınmazı ilgili belediyesine bildirip yıllık emlak vergisini ödemekle yükümlüsünüz. Tapu devir işleminden sonra 3 ay içinde ilgili belediyeye tapunuz ve nüfus cüzdanınızla giderek beyanname vermeniz gerekmektedir.
S: Tapu işlemleri ile ilgili daha detaylı bilgiyi nereden alabilirim?
C: Tapu işlemleri için www. tkgm.gov.tr adresinden detaylı bilgi edinebilirsiniz.